27. 9. 2017

Středa s Top 5 Wednesday #4

Minulý týden jsem vás vlivem mnoha okolností nezvládla zásobovat náloží tipů a názorů, ale dnes jsem zpátky v plné polní s Top 5 Wednesday. Kdo se jednou zaháčkuje v blogerské knižní komunitě, už z ní prakticky není cesty ven. To už víme. S tím, kolik denně vychází knih snad ani není reálné se orientovat ve všem a každý máme v malíku lidi, kteří dokáží dobře odfiltrovat knihy, se kterými třeba nestojí za to ztrácet čas, nebo by naopak neměly uniknout naší pozornosti. I já dala dohromady pár tipů na knihy, ke kterým mě donutili blogeři a internet sám.


KNIHY, KTERÉ JSTE ČETLI DÍKY BOOKTUBE A BLOGŮM

Od chvíle co jsem si založila blog vlastně ani nemám šanci na novinky nenarazit a nenadchnout se pro ně ještě ve chvíli, kdy o nich nevím absolutně nic. Inspirují mě samotná nakladatelství, ale i fotky na instagramu či blogové příspěvky. Jsem taková ta povaha, co všechno potřebuje hned a nedbá na to, že asi sotva můžu stihnout přečíst deset knížek za týden, když mám k tomu nějak normálně existovat. Každopádně bych nejradši četla všechno naráz a okamžitě. Místo toho samozřejmě čumím několik hodin denně do instagramu, nekonečně scrolluju na facebooku a koukám na youtube, čímž se samozřejmě dostávám do začarovaného kruhu více pořizování a méně čtení. 
Pár knížek jsem ale rozhodně četla díky komunitě. Jinak bych po nich z vlastní iniciativy třeba nesáhla.

#1 Aristoteles a Dante odhalují záhady vesmíru
Jedna z těch knížek, které musíte bezpodmínečně mít kvůli krásné obálce, která vypadá dobře na instagramu i v knihovně a VŠICHNI na ni pějí ódy. Obsahově pro masy rozhodně přitažlivé, za mě jedna velká bublina, obrovské zklamání a vlastně nuda. Mějte mě za škarohlída, ale tohle není nic pro mě. 

#2 Něco víc

Patrick Ness je všeobecně v´milovaný autor, zodpovědný za mnoho knih. Já zatím měla čest jen se dvěma z nich, přičemž právě Něco víc mě hodně bavilo, což pro mě samotnou bylo obrovským překvapením. Knížka je moc dobře strukturovaná, zajímavě napsaná, krásně snoubí hned několik žánrů a obsahuje pěkné myšlenky, které vám utkví. Ani nemluvím o tom, jak je graficky jednoduchá a přitom pěkná!

#3 Bábovky

Bábovkám se snad v době jejich největší slávy vyhnout nedalo. Povídky nejsou můj žánr, nečtu je, protože je nedokážu ocenit, ale Bábovky mě bavily. Jakkoli pochmurné a negativní, byly ze života, napsány okouzlující Radkou Třeštíkovou, která mě na facebooku prostě baví a tak nějak jsem chtěla otestovat, co na tom všichni vidí. I když je to čtení spíš pro sváteční čtenáře, takové ty co vyhledávají knihu jednou za rok, když jedou na dovolenou k moři, nemůžu k ní říct nic negativního, protože jsem ji prolítla raz dva. 

#4 Cinder
Měsíční kroniky jsou obrovsky populární v zahraničí, ale i u nás. Jak si ráda přečtu middle-grade knihy, pohádky mi tolik neříkají a retellingy už vůbec ne. Tahle kyborg Popelka se mi však dostala pod kůži, stejně jako holky z navazujících knih. Marissa psát umí a já si sakra už musím pořídit tu Winter! Kdo by nepotřeboval více Thornea ve svém životě!

#5 Dítě číslo 44

A do pětice všeho dobrého přihodím jeden příslib. Dítě číslo 44 ve své době válcovalo sociální sítě a nebylo blogera, který by o knize neslyšel, nemluvil, nebo si ji nechtěl přečíst. Já ji mám doma, podepsanou, četly ji už dvě členky mé rodiny a já pořád ne. Jak je to možné? Je to kniha přesně podle mého gusta s přesahem, ve který nemůžu u všech svých oblíbenců ani doufat. Tahle kniha leží doma snad každému a já ji do konce roku přečtu. Kvůli instagramu, kvůli blogování, kvůli sobě!


Ovlivnění sociálními sítěmi může dopadat různě. Jinak tomu není ani v oblasti knihomolské. Někdy se svezete na vlně nadšení, jindy vás humbuk dokonale odradí a někdy se musíte postavit na opuštěnou stranu barikády s těmi několika málo odvážlivci, kteří se odváží postavit většině. 

Jak často se vám stane, že se vám všemi milovaná kniha nelíbí?

Chcete-li se do Top 5 Wednesday zapojit, není problém. Nová témata jsou vyhlašována každý týden!
Pokud nevíte o co jde, co mě k zapojení se do tohoto projektu běžícího již od roku 2013 vedlo a jak jsem si jeho pravidla upravila k obrazu svému, úvodní článek najdete tady.

Předchozí články


Share:

2 komentáře:

  1. To úvodní slovo :D Popisuješ mě, a to do toho ještě nemám blog a nepíšu na každou knížku recenzi. A stejně absolutně nestíhám a chci číst vše HNED :) Ale pak přijde instagram...
    Aristotela jsme četly spolu. Je dobré, že se YA věnuje tomuhle tématu, ale Aristoteles má opravdu jen/hlavně krásnou obálku.
    Radka Třeštíková obecně je vždycky hodně vidět po vydání nějaké knížky, ale taky jsem na ni díky Bábovkám narazila a nelituju.
    Na Měsíční kroniky jsem narazila jednou úplně náhodou, když jsem hledala nějaký ebook, kterým bych zaplnila tenkrát nějaké čekání (už si nemůžu vzpomenout, co to bylo), chtěla jsem něco nenáročného, na čem mi zase jako tolik nezáleží a jen tím vyplním čas, kdy se nebudu úplně soustředit - a hle, miluju to :D
    Dítě si přečti, já se o němě dozvěděla díky filmu, který šel do kina a autorovi, který tady byl a hned se do toho pustila a ta kniha je prostě dokonalá, i když mi z ní bylo špatně. Film jsem viděla včera a ten je trochu nepovedený.
    Knížek, na které jsem přišla díky instagramu, youtube, blogům je spoustu, ale ne všechno za to opravdu stojí, to je pravda.. Těším se na další týden.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že v tom nejsem sama. A to jsem ještě člověk s poměrně silnou sebe disciplínou si myslím :D Nevím jak to dělají chroničtí prokrastinátoři :D
      Za mě rozhodně. Hlavně zpětně si uvědomuju, že jsem pod tlakem okolí byla příliš mírná ve svém oficiálním hodnocení. Ale nepamatuju si z toho nic, vidím jen líbivou obálku a cítím, že to nebylo nic extra.
      Taky nelituju, baví mě i na facebooku a tak. Její knížky jsou taková normálka, nic zas tak převratného, ale baví :)
      Já už nevím, jak přesně jsem na MK narazila, ale taky to bylo víceméně náhodou, asi nějaké video nebo co :)
      Já vím, musím prostě. Do konce roku. Čestný pionýrský! :D Film mě nebavil, i přes herecká esa.
      Poslední dobou se nedá říct, že bych na knížky přišla jinak :D Kde jsou ty časy, kdy jsem v knihovně popadla klidně několik let staré knihy a jela si podle toho, co bylo zrovna k zapůjčení :D A ne každou líbivou novinku :D
      Tahle rubrika bude nakonec pravidelně nepravidelná, mám pocit, že každý týden by toho bylo moc na mě i na vás, takže středa, ale ne každá :) Dáme tomu trochu prvek překvapení a náhody :)

      Vymazat

Děkuji za tvůj příspěvek! Z každé zpětné vazby mám velkou radost a na veškeré komentáře odpovídám :)

Právě čtu

Právě čtu

Opozdilec
tagged: currently-reading

goodreads.com

Followers

Hledání

Instagram

Spolupracuji s

CBDB.cz - Databáze knih a spisovatelů, knihy online

O autorce

Moje fotka
Obyčejná šestadvacetiletá holka z Prahy, nadšená uživatelka instagramu, zbrklá, ale organizovaná, nekonečně zamilovaná do Odeonek. Hlavní čtenářské zaměření - krimi a thrillery. Poznámka k obsahu blogu: Použité obrázky obálek knih pocházejí ze serveru goodreads.com, cbdb.cz nebo databazeknih.cz a pokud u fotek není uveden zdroj, pak jsou mou vlastní tvorbou. Úryvky z knih jsou v recenzích vždy označené kurzívou, jsou přímou citací knih a nevyhrazuji si na ně žádná práva. Ta podle zákona náleží autorům knih. Pokud byste mě rádi kontaktovali v jakékoli záležitosti, napište mi na e-mail: MelindaMyaddictions@gmail.com

Populární články

Čtenářský klub - kniha měsíce

Knihy měsíce

Pusťte se do společného čtení knihy měsíce a prodiskutujte ji s námi na fóru!


Kniha měsíce

Blogové narozeniny

Místo pro vaše připomínky

Název

E-mail *

Vzkaz *

Seznam knižních blogerů

Knižní blogeři