28. 6. 2017

Temná hmota - Blake Crouch

O tom, že každé rozhodnutí, které v životě uděláme, zásadně ovlivní běh dalších událostí, se na vlastní kůži přesvědčí Jason Dessen a to hned několika způsoby. Jednoho obyčejného večera se vydá na skleničku do svého oblíbeného baru a cestou ho přepadne muž v masce gejši, který Jasovi před tím, než ho omráčí, položí zásadní otázku: „Jsi v životě šťastný?“ Když se Jason probudí, nachází se na neznámém místě mezi lidmi, které nikdy neviděl. Tito lidé ho však evidentně dobře znají a vítají ho s otevřenou náručí jako dávno ztraceného přítele. Něco ale nesedí. Jason v tomto světě není ženatý za lásku svého života a jeho syn se nikdy nenarodil. Zato místo ubíjející a průměrné práce středoškolského učitele pracuje na jednom z nejpřelomovějších vynálezů všech dob. Kde se to ocitl a v jakém bodě se jeho život začal ubírat směrem, který před lety vědomě opustil?

Jason Dessen měl před sebou nadějnou budoucnost ve světě fyziky. Mezi něj a velké plány na poli vědy se však postavil život. Jeho přítelkyně přišla do jiného stavu a on si musel vybrat mezi slibně se rozvíjející kariérou a dítětem. Vybral si rodinu a svého rozhodnutí nikdy nelitoval. Občas mu ubíjející zaměstnání a všednost lezly na nervy, ale svou krásnou ženu Danielu, která se kvůli těhotenství také musela vzdát umění a světové proslulosti, miluje nade vše stejně jako dospívajícího syna Charlieho, který sebevědomě šlape v matčiných stopách. Nyní Jason na vlastní oči vidí, jak by vypadal jeho život a svět, kdyby tentokrát Daniele oznámil, že se necítí na to stát se otcem. Stal by se nejuznávanějším géniem od dob Einsteina, ale bylo by to to, co od života skutečně chce?

Recenze byla napsána pro web cbdb.cz. Její kompletní znění naleznete zde.
Za recenzní výtisk bych touto cestou ráda poděkovala webu cbdb.cz a nakladatelství Knižní klub.

Share:

4 komentáře:

  1. Skvělá recenze :) Kniha by mi měla brzy přijít a vážně se na ni těším :) Vypadá to jako kniha přesně pro mě :) Takové zajímavé téma :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Závidím ti :) Chtěla bych ji mít ještě před sebou. Je skvělá! :) Ať se líbí!

      Vymazat
  2. Pááni, já si asi ani jednou nepřečetla, o čem knížka je a tohle zní strašně dobře!! Rozhodně si jí začnu všímat víc, než jsem to dělala doposud, protože tohle si teda chci přečíst :) Opět jsi mě nalákala, skvělá recenze.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem na ni narazila nějak náhodou, když jsem hledala, kdy vyjdou moje očekávaný tituly v edici Světový bestseller. A jsem za tu náhodu ráda :)
      Díky!

      Vymazat

Děkuji za tvůj příspěvek! Z každé zpětné vazby mám velkou radost a na veškeré komentáře odpovídám :)

Právě čtu

Právě čtu

Opozdilec
tagged: currently-reading

goodreads.com

Followers

Hledání

Instagram

Spolupracuji s

CBDB.cz - Databáze knih a spisovatelů, knihy online

O autorce

Moje fotka
Obyčejná šestadvacetiletá holka z Prahy, nadšená uživatelka instagramu, zbrklá, ale organizovaná, nekonečně zamilovaná do Odeonek. Hlavní čtenářské zaměření - krimi a thrillery. Poznámka k obsahu blogu: Použité obrázky obálek knih pocházejí ze serveru goodreads.com, cbdb.cz nebo databazeknih.cz a pokud u fotek není uveden zdroj, pak jsou mou vlastní tvorbou. Úryvky z knih jsou v recenzích vždy označené kurzívou, jsou přímou citací knih a nevyhrazuji si na ně žádná práva. Ta podle zákona náleží autorům knih. Pokud byste mě rádi kontaktovali v jakékoli záležitosti, napište mi na e-mail: MelindaMyaddictions@gmail.com

Populární články

Čtenářský klub - kniha měsíce

Knihy měsíce

Pusťte se do společného čtení knihy měsíce a prodiskutujte ji s námi na fóru!


Kniha měsíce

Blogové narozeniny

Místo pro vaše připomínky

Název

E-mail *

Vzkaz *

Seznam knižních blogerů

Knižní blogeři